23 juli 2011

Blåbärs Glass

Efter en titt i kylen så märkte jag att jag hade kvar blåbär.Och eftersom jag är verkligen
glassberoende så tänkte jag på blåbärsglass.
Efter lite sökande så hitta jag ett recept som såg väldigt gott ut.Och det såg inte bara gott,utan det smakade helt fantastiskt gott.Jag prövade och lägga de på såna push up cake pops.Och ser de inte för ljuvligt ut.Bara och trycka nedifrån så kommer glassen upp.Den här glassen måste ni pröva på.För god att missa.




Ingredienser:
200g blåbär (färska)
2äggulor
100g socker
1/2 tsk vaniljsocker
1msk citronjuice
2 1/2dl vispgrädde
1 1/2msk glykos

Gör så här:
1.Värm blåbären tillsammans med sockret och glykosen tills sockret har löst sig och bären saftat
sig.Låt svalna och mixa tillsammans med äggulorna,citronjuicen och vaniljsockret till en
slät smet alt mixa alltihop utan att värma,men se då till att blåbären är tinade.
2.Vispa grädden i en skål och vänd försiktigt ner bärsmeten i den.Kör sedan smeten i glass-
maskin enligt tillverkarens anvisning.Min räcker med 15min.Sedan är det bara att lägga in
i frysen ett par timmar.Sedan har ni nog den godaste glassen färdig.

Receptet kommer från http://nytinat.blogg.se


Kram

2 kommentarer:

  1. Blåbärsglass är sååå gott :)

    http://veronica-bakar.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Veronica-Första gången jag gjort och ätit blåbärsglass,och definitivt inte sista gången.

    SvaraRadera